دانلود اقدام پژوهی معلمان بهترین نمونه ها در فضای مجازی

دانلود اقدام پژوهی معلمان که در روایت پژوهی معلمان موجود است بهترین نمونه های فضای مجازی می باشد که در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

انواع مسأله در دانلود اقدام پژوهی از نظر سطح کیفی

۱-مسأله ای که وضع موجود در آن از موارد همسان خود ضعیف تر است که به آن مسأله اصلاحی می گویند .

۲- مسأله ای که وضع موجود مشابه با موارد همسان خود است اما محقق به دنبال وضعیت مطلوب است در وضع موجود این نوع مسأله فراجو نام دارد .

توصیف و بیان مسأله در دانلود اقدام پژوهی

پس از اینکه پژوهشگر مسأله قابل تحقیق را تشخیص داد باید به توصیف مسأله بپردازد و با تعیین حدود و تشخیص مرزها آن را بیان نماید .

محقق باید به هر شکل مناسب در تحدید مسأله بکوشد . در این راستا می تواند از سایرین کمک بگیرد که این امر را می توان یکی از معیارهای اعتبار بخشی پژوهش دانست .

اهمیت و ضرورت پژوهش در دانلود اقدام پژوهی

در این بخش محقق باید خوانند را متقاعد سازد که موضوع تحقیق ضرورت دارد که انجام شود و اختصاص بودجه ، زمان و نیروی انسانی در این تحقیق ارزشمند است .

پژوهشگر باید ضرورت انتخاب موضوع را با تکیه بر دلایل مطرح سازد .

به طور کلی پژوهشگر باید بیان کند که :

*چرا انجام دانلود اقدام پژوهی ضرورت دارد ؟

*اگر دانلود اقدام پژوهی انجام شود چه منافعی دارد ؟

*اگر دانلود اقدام پژوهی انجام نشود چه زیان هایی به دنبال خواهد داشت ؟

* انجام این دانلود اقدام پژوهی چه مشکلاتی را حل می کند ؟

اهداف پژوهش در دانلود اقدام پژوهی

اقدام پژوه باید اهداف پژوهش خود را به صورت روشن بیان کند .

اهداف دانلود اقدام پژوهی شامل توضیح موضوع دانلود اقدام پژوهی می شود و مشخص می کند محقق به دنبال چیست ؟

مقصود نهایی دانلود اقدام پژوهی چیست ؟

اهداف پژوهش شامل سه بخش است .

  • اهداف آغازین که با پایان یافتن پژوهش تحقق پیدا می کند .
  • اهداف میانی که با پایان یافتن پژوهش کماکان ادامه می یابد .
  • اهداف نهایی که به آینده مربوط می شود .

ویژگی های نگارش اهداف دانلود اقدام پژوهی:

۱-اهداف باید به شکل صریح و روشن و قابل فهم بیان شود .

۲-اهداف باید سودمند و ارزشمند باشد .

۳-اهداف باید قابل اجرا به شکل عملی باشد .

۴-اهداف باید واقع بینانه باشد .

سوال پژوهش در دانلود اقدام پژوهی

پس از توصیف و بیان مسأله سوال اساسی دانلود اقدام پژوهی طرح می گردد . سوالی که پاسخ به آن از ابتدا مدنظر اقدام پژوه بوده است و بیان کننده دغدغه های او می باشد . بیان سوال اساسی پژوهش ، برای کار پژوهشگر یک نقطه قوت اساسی به شمار می آید .

اصول کلی تدوین سوال دانلود اقدام پژوهی

۱- سوال دانلود اقدام پژوهی باید محدود باشد .

۲-سوال دانلود اقدام پژوهی باید براساس اهداف تحقیق باشد .

۳-سوال دانلود اقدام پژوهی باید مرتبط با مسأله تحقیق باشد

فرضیه پژوهش در دانلود اقدام پژوهی

فرضیه

فرضیه حدس و گمان خردمندانه است که محقق در مورد میزان و نحوه ارتباط بین متغیرها قبل از انجام تحقیق مطرح می کند .

فرضیه عبارت است از آنچه که محقق در جستجوی ان است . فرضیه یک نظر با ایده است که هنوز صریح و قطعی نیست و پس از آزمایش و بررسی مجدد وضعیت تأیید یا عدم تأید آن معین می گردد . پس از انتخاب تعریف و بیان مسأله در ذهن محقق در مورد متغیرها و چگونگی روابطشان فرضیاتی شکل می گیرد . فرضیات تحقیق باید براساس اهداف تحقیق تدوین شود و به طور دقیق واضح و کامل و با استفاده از روش های قابل اندازه گیری بیان شود .

فرضیه در دانلود اقدام پژوهی

فرضیات مبتنی بر موارد زیر می باشد :

۱-مطالعه بر روی تحقیقات قبلی ،

۲-تجربیات شخصی .

۳- استدلال عقلی

مثال : به نظر می رسد « مطالعه منابع کمک درسی » بر « رشد علمی » دانشجویان موثر باشد .

نکات مهم در نگارش فرضیه دانلود اقدام پژوهی

*فرضیه به صورت جمله خبری نوشته می شود نه به شکل جمله سوالی

*در فرضیه از میزان و نحوه ارتباط بین متغیرها سخن گفته می شود .

*متغییرهایی که در فرضیه مطرح می شوند باشد قابل سنجش باشند .

* تعداد متغیرها در فرضیه باید محدود باشد .

* فرضیه باید ساده ، روشن و دقیق باشد .

*فرضیه باید علمی و قابل اجرا باشد .

*فرضیه باید فارغ از مفاهیم ارزشی و اخلاقی باشد .

* می توان آغازین فرضیه از ( به نظر می رسد … ) استفاده نمود البته اجباری هم در کاربرد آن نیست . روش دیگر در بیان فرضیه ، استفاده از ( اگر … پس … ) می باشد .

رعایت اصول اخلاقی در دانلود اقدام پژوهی

در انجام دانلود اقدام پژوهی ، تضمین حقوق انسانی و پای بندی به برخی از اصول اخلاقی ضرورت دارد . بالاخص در موضوعاتی که مربوط به آموزش ، پرورش ، مسایل اجتماعی ، فرهنگی و انسانی باشد . از جمله مهم ترین این اصول می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • داشتن تخصص و مهارت .
  • رازدار بودن و محافظت از اطلاعاتی که از پاسخگویان در دانلود اقدام پژوهی به دست آورده ایم .
  • عدم دخالت تعصبات و نقطه نظرات شخصی در دانلود اقدام پژوهی و نتایج آن .
  • عدم داوری ارزشی .
  • اطمینان و اعتماد بخشی به پاسخگویان جهت ارائه پاسخ های صحیح در دانلود اقدام پژوهی
  • بخش جمع آوری داده ها ، آمار و تجزیه و تحلیل ، منطبق بر اطلاعات واقعی دریافتی مان از پاسخ ها باشد و تغییراتی طبق سلایق شخصی در اطلاعات ایجاد نکنیم .
  • در بدو امر موضوعات مختلف دانلود اقدام پژوهی مشخص گردد و روابط بین محقق و پاسخگو همراه با بیان مسئولیت هر یک از آنان معین شود .

انواع دانلود اقدام پژوهی

انواع دانلود اقدام پژوهی براساس هدف به چهار گروه بنیادی ، کاربردی ، علمی و تولیدی تقسیم می شود :

دانلود اقدام پژوهی بنیادی

هدف این نوع دانلود اقدام پژوهی بسط و توسعه دانش بشر است . در این نوع دانلود اقدام پژوهی ، اقدام پژوه به کاوش پدیده ها می پردازد و به دنبال یافتن پاسخ برای سوالاتی است که منجر به افزایش دانش محصلان و معلمین در زمینه های مختلف می شود این نوع دانلود اقدام پژوهی بستر مناسبی را جهت انجام تحقیقات کاربردی فراهم می نماید .

دانلود اقدام پژوهی کاربردی

دانلود اقدام پژوهی کاربردی به منظور یافتن راه هایی جهت حل مشکلات و بهبود وضعیت موجود در محیط های مختلف انجام می شود که البته انجام این روش نیاز به پژوهشگر خاص دارد .

هدف از دانلود اقدام پژوهی کاربردی حل مشکل ، تصمیم گیری ، پیش بینی و کنترل است . برای مثال ، استفاده از معلومات و قوانین زیست شناسی به دانش آموزان این امکان را می دهد تا راههای تأمین سلامتی و بهداشت خود را جستجو کند .

دانلود اقدام پژوهی علمی

به نوعی از دانلود اقدام پژوهی گفته می شود که هدف ان بررسی مسایل و مشکلاتی است که فرد شخصاً با آن مواجه بوده و از طریق پژوهش می خواهد مشکلات فرآوری خود را برطرف نموده و یا حداقل آنها را کاهش دهد . در این دانلود اقدام پژوهی فقط حل مسأله مهم است و فرد به تعمیم یافته های خود اهمیتی نمی دهد و انجام آن نیاز به پژوهشگر خاص ندارد .

دانلود اقدام پژوهی ( پژوهش در عمل )

واژه دانلود اقدام پژوهی « پژوهش در عمل » ترجمه ی انگلیسی «Action Research » است . یعنی پژوهش عمل گرا که در حین عمل و انجام کار و فعالیت صوت می گیرد .دانلود اقدام پژوهی روش علمی است که عمل پژوهش در محل کار انجام می شود و فرآیند مشارکتی آزادمنشانه مرتبط با توسعه دانش علمی است ( ساکی ، ۱۳۸۳ )

دانلود اقدام پژوهی فرآیند نظام مند تفکر و تحقیق و اقدام که افراد آن را در مورد عرف یا عادات شغلی خود به کار می گیرند . ( فراست ، ۲۰۰۲ )

دانلود اقدام پژوهی آموزش ، کاوش برای شناخت ، ارزشیابی و سپس دگرگون کردن برخی از روش های معمول آموزشی به منظور بهبود بخشیدن به آنهاست . ( بیسی ، ۱۹۹۸ )

واژه ی « دانلود اقدام پژوهی » توسط کورت لوین ابداع شد که لقب پدر دانلود اقدام پژوهی را به او داده اند . کورت لوین در سال ۱۹۹۴ مبادی اصطلاح دانلود اقدام پژوهی را ابداع کرد و فرآیند اجرای آن را بر سه اصل بنیان نهاد :

*برنامه ریزی :

* حقیقت یابی :

* اجرا :

تاریخچه دانلود اقدام پژوهی

در حوزه ی آموزش و پرورش در سال ۱۹۴۰ در ایالات متحده آمریکا دانلود اقدام پژوهی آغاز شد . کورت لوین در سال ۱۹۹۴ واژه ی « تحقیق عمل » را وضع کرد و آن را به عنوان روشی برای حل مشکلات ناشی از جنگ جهانی دوم که برای افراد انسانی به وجود آمده بود به کار گرفت .

در سال ۱۹۶۰ دانلود اقدام پژوهی به اوج خود رسید و بیشتر در مرود مسائل نظامی ایالات متحده در سطح گسترده ای به کار گرفته شد و سپس در وزارت آموزش و پرورش آن کشور اشاعه یافت . در سال های ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۲ پژوهش معلمان به یک جنبش تبدیل شد . گروههای پژوهش معلم در انگلستان ، استرالیا ، امریکا ، کانادا ، اسکاندیناوی ، فرانسه ، شیلی و برخی از کشورهای دیگر تشکیل شد . « پروژه تدریس فورد » بین سال های ۱۹۷۳ الی ۱۹۷۶ تحت سرپرستی جان الیوت در انگلستان نقطه عطف دیگری در روش تحقیق عمل آموزش به حساب آمد . در کشور ما پژوهشکده تعلیم و تربیت ، آموزش های پژوهش به معلمان را کانون توجه قرار داده است .

از سال ۱۳۷۵ برنامه معلم پژوهنده توسط پژوهشکده تعلیم و تربیت طراحی و اجرا گردیده است . معلمان با ثبت و گزارش دانلود اقدام پژوهی خویش در قالب یک اثر پژوهی ، در برنامه معلم پژوهنده مشارکت می کنند و تجارب خود را با سایر معلمان به اشتراک می گذارند .