طرح تدبیر ۱۴۰۲ | نمونه پر شده فرم شماره دو , مستندات خود ارزیابی طرح تدبیر مدارس ابتدایی

طرح تدبیر ابتدایی دانلود بهترین نمونه های برنامه سالانه بر اساس طرح تدبیر ۱۴۰۲ در مدارس بر اساس سال تحصیلی ۱۴۰۲ با فرمت ورد و قابل ویرایش در نقشه راه معلمان

نمونه تکمیل شده طرح تدبیر مدارس ابتدایی

طرح تدبیر ابتدایی اگرچه آموزش طرح تدبیر ۱۴۰۲ و پرورش در شکل گیری و پیشرفت و تغیرات و تحولات علمی-فرهنگی-اجتماعی-اقتصادی و سیاسی نقش انکار ناپذیری دارد.اما خود نیز ازاین تحولات متاثر شده و برای حفظ نقش ممتاز و بی بدیل نیازمند تحول میباشد.ان چنان که درسند تحول بنیادین برای تحول متوازن-پایدار و متناسب با نیاز ها مجموعه مولفه های اصلی نظام آموزشی به صورت نظام گرا –تحت عنوان زیر نظام های برنامه درسی –تریبت معلم و تامین منابع انسانی-راهبری و مدیریت –تامین و تخصیص منابع مالی-تامین فضا-تجهیزات و فن اوری –پژوهش و ارزشیابی مورد توجه قرار گرفنه است.زیر نظام مدیریت و رهبری در سطوح مختلف آموزش طرح تدبیر ۱۴۰۲ و پرورش همواره و به انحاء روش های مختلف مورد نوجه بوده است.

برای دانلود برنامه تدبیر ۱۴۰۲ ابتدایی , نمونه پر شده فرم شماره دو , مستندات خود ارزیابی برنامه تدبیر کلیک کنید.

بهترین شیوه های اجرایی طرح تدبیر ابتدایی

زیرا این زیرنظام مسئولیت راهبری و مدیریت سایر زیرنظام ها را برعهده دارد.مدیریت مدارس سطحی از مدیریت و رهبری است .برای هدایت برنامه ها –فعالیت ها و تلاش های جمعی در جهت ارمان ها –اهداف راهبردها و سیاست های آموزش طرح تدبیر ۱۴۰۲ و پرورش تلاش می نمایند.درصورتی که مدیریت مدارس نقش و وظیفه خود را در اهداف فراینده های آموزشی و پرورشی به درستی ایفا نمایند –مدرسه به کانون تربیت محله تبدیل شده و شرایط برای تحقق اهداف آموزش طرح تدبیر ۱۴۰۲ و پرورش فراهم شود.

مدیریت اجرای طرح تدبیر ابتدایی

موفقیت هرنهاد یا سازمانی تاحدود زیادی به کارایی و اثر بخشی مدیریت و رهبری ان بستگی دارد.سازمانهای آموزشی از جمله نظام های اجتماعی هستند که مسولیت دارند ازطریق تعامل سازنده با محیط پیرامونی و بهره گیری از منابع انسانی مادی و مالی زمینه تربیت دانش اموزان را فراهم نمایند.مدیریت این سازمانها به دلیل حساسیت و ظرافت فرایند تربیت از پیچیدگی بیشتری در مقایسه با سایر مدریت ها برخوردار است.بنابراین نقش مدریت در تحقق اهداف نظاک های آموزشی ممتاز و بی بدیل میباشند .

دانلود رایگان پوشه طرح تدبیر

فرایند منظم شناسایی محدودیت ها و نیازهای براورده نشده –برسی منابع موجود برای براوردن این نیاز ها تعیین اولوویت اهداف بطور واقع بینانه و عملی و عبارت است از تعیین اهداف و تدارک فعالیت ها –امکانات و وسایل برای تحقق اهداف لذا داشتن طرح و برنامه کارهفتگی –ماهانه و سالانه از وظایف مهم یک مدیر موفق آموزشی است.برنامه ریزی طرح تدبیر ۱۴۰۲ و طراحی و نقشه کشیدن برای نیل به هدف ها و تفکر قبل از عمل است.

آموزش طرح تدبیر ۱۴۰۲ در مدارس

آموزش طرح تدبیر ۱۴۰۲ و یادگیری عبارت است ازپیش بینی برنامه ها و فعالیت های مناسب یادگیری و ایجاد شرایط به منظور اشتغال دانش اموزان در ان برنامه ها و فعالیت ها به گونه ای که تغییرات مورد نظر براساس اهداف-برنامه های درسی و محتواهای یادگیری در رفتار انان ایجاد شده و به توسعه توانمندی و ظرفیت های شناختی –نگرشی و مهارتی منجر گردد.

فعالیت های فوق برنامه در طرح تدبیر ۱۴۰۲

مجموعه فعالیت های سازمان یافته وپیش بینی شده ای که افزون بربرنامه های رسمی و پرورش به منظور تعمیق و گسترش یادگیری –رشد –تعادلی و شکوفایی استعداد ها-خلاقیت ها و بالاخره مشارکت ازادانه دانش اموزان داوطلب در فعالیت های اجتماعی و امادگی ان ها برای ورود به زندگی مسالمت امیز اجتماعی –تحت نظر مسئولان مدارس در داخل و خارج از مدرسه ارائه میشود.

جدول و مستندات طرح تدبیر ۱۴۰۲ مدارس ابتدایی

فعالیت هایی است که به منظور غنای فرایند یاددهی و یادگیری –هم راستا با محتوای کتاب های درسی توسط معلک با مربی پیش بینی میشود تا فرصت های یادگیری بهتر با نیاز ها و اقتضائات مدرسه و کلاس برای تحقق اهداف آموزش طرح تدبیر ۱۴۰۲ و پرورش درساخت های مختلف تعلیم و تربیت برای دانش اموزان فراهم گردد.در خصوص فعالیت های مذکور ایین نامه مصوب جلسه ۶۲۰ مورخ ۷۷/۲/۳/ مبنی بر ارائه خدمات آموزشی و پرورشی فوق برنامه در مدارس دولتی مورد تاکید است.مشارکت:درگیرکردن و دخالت دادن نمامی منابع انسانی مدرسه ازنظر ذهنی –عاطفی و عملی درتصمیم گیری ها و واگذاری مسولیت به انان در انجام امور و همچنین زمینه سازی برای تعامل سازنده و سازمان ها در پیشبرد اهداف.

نظارت در طرح تدبیر ۱۴۰۲

فرایند بررسی میزان انطباق عملکرد با اهداف و شاخص های پیش بینی شده دربرنامه و فعالیت ها و ارائه بازخوردهای توانمندساز درجهت بهبود امور.

طرح تدبیر

فرایند گرداوری ترکیب و تفسیر اطلاعات برای سنجش و اندازه گیری رفتار و عملکرد درون سازمانی افراد براساس ملاک ها ضوابط و استاندارهای ازقبل پیش بینی شده و مقایسه نتایج حاصل از ان با ماموریت ها یا وظایف و تحلیل اثار اجرای برنامه ها به منظور شناسایی مشکلات –بهبود فرایند ها ارتقاء کیفیت فعالیت ها و … انجام میشود.

برای دانلود برنامه تدبیر ۱۴۰۲ ابتدایی , نمونه پر شده فرم شماره دو , مستندات خود ارزیابی برنامه تدبیر کلیک کنید.

خود ارزیابی طرح تدبیر ۱۴۰۲

مهم ترین ماموریت و وظیفه وزارت آموزش طرح تدبیر ۱۴۰۲ و پرورش فراهم اوردن زمینه های لازم جهت دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت اسلامی برای احاد جامعه است .آموزش طرح تدبیر ۱۴۰۲ قران کریم به منظور انس و ارتباط دائمی و بهره مندی مادام العمر از اموزه های حیات پخش ان-جایگاه یژه ای در نظام تعلیم و تربیت اسلامی دارد.توجه جدی به تربیت قرانی و نیز آموزش طرح تدبیر ۱۴۰۲ قران کریم در آموزش طرح تدبیر ۱۴۰۲ و پرورش همیشه و به ویژه درسال های اخیر از تاکیدات و مطالبات مقام معظم رهبری و مسوولان وزارت آموزش طرح تدبیر ۱۴۰۲ و پرورش بوده است.لذا طرح ارتقاء آموزش طرح تدبیر ۱۴۰۲ قران میتواند اولین و مهم ترین گام آموزش طرح تدبیر ۱۴۰۲ روخوانی قران کریم باشد.ضمنا قرائت روزانه و تدبر در ایات توسط کارکنان آموزش طرح تدبیر ۱۴۰۲گاهی و بهره گیری از اموزه های ان در امر آموزش طرح تدبیر ۱۴۰۲ و پرورش میتواند زمینه ساز توسعه فرهنگی قرانی و تربیت قرانی دانش اموزان شود.

مستندات قانونی برنامه تدبیر

منویات مقام معظم رهبری- مصوبات شورای عالی آموزش طرح تدبیر ۱۴۰۲ و پرورش- سند تحول بنیادین –سند برنامه درسی ملی-سند برنامه راهبردی معاونت آموزش طرح تدبیر ابتدایی-منشور توسعه فعالیت های قرانی –مصوبات کمیسیون آموزش طرح تدبیر ۱۴۰۲ عمومی قران

اهداف برنامه (کمی کیفی)

  1. زمینه سازی برای تربیت قرانی دانش اموزان
  2. ارتقای جایگاه مدرسه به کانون تربیتی محله و اعتلای فرهنگ و تربیت قرانی در ان
  3. تقویت انس و علاقه به قران کریم و یادگیری ان در تمامی پایه ها
  4. توانایی روخوانی قران به صورت شمرده و ارام از روی مصحف با رسم الخط آموزشی
  5. اشنایی با قواعد ضروری روخوانی قران
  6. فراگیری معانی برخی از کلامات ساده و عبارات کوتاه قران جهت تفکر در عبارات قرانی

فرم شماره ۲ طرح تدبیر

شرکت اموزگاران در دوره های آموزشی ارتقاء قران و تسلط ان ها بر روش تدریس-تهیه ملزمات (لوح های آموزشی و لوح های قرانی-مصحف کامل-کتب راهنمای معلم) رعایت مصوبات جلسه ۸۴۴ شورای عالی آموزش طرح تدبیر ۱۴۰۲ و پرورش با موضوع جدول برنامه هفتگی –جایگذاری درس قران درساعات اول یا دوم

منابع وسایل و تجهیزات مورد نیاز:

بسته آموزشی درس قران شامل مصحف قران با رسم الخط آموزشی –لوحه آموزش طرح تدبیر ۱۴۰۲ قران –کتاب گویا یا (نوار کاست –لوح فشرده)کتاب روش تدریس معلم –کتاب مبانی و روش آموزش طرح تدبیر ۱۴۰۲ قران دوره ی ابتدایی

نشانگر

اماری است درباره نظام آموزشی که وضعیت یک یا چند عامل را اشکار میکند.به عنوان مثال میتوان نمره های یک ازمون عملکرد دانش اموزان درسطح منطقه –تعداد دانش اموزان درهر کلاس و..را به عنوان نشانگر استفاده کرد.

وضعیت موجود

وضعیتی که از تحلیل عملکرد مدرسه در مردادماه قبل از شروع سال تحصیلی توسط مدیر مدرسه با مشارکت سایر عوامل انسانی انجام میشود.

وضعیت مورد انتظار

هدف گذاری که مدرسه برای دستیابی به ان صورت عدد –درصد و یا عبارت انجام می دهد.

نتایج دستائردها:نتایجی که مدرسه درپایان یک سال تحصیلی با اجرای روش های پیشبینی شده به انها دست یافته است.

برنامه ریزی طرح تدبیر ۱۴۰۲ برای اجرای تاثیرگذار شورای معلمان-شورای مدرسه و شورای دانش اموزان

اهمیت و ضرورت اجرای برنامه

امروزه عواملی چون بزرگ شدن سازمانها-پیچیدگی ساختار و فعالیت های انها –افزایش متغیرهای محیطی تاثیر گذار و ..مدیران را ناگذیر کرده است برای انجام بهتر وظایف و اداره موثر سازمان –از سایر اعضا کمک بگیرند.بدین منظور مدیران معمولا جلساتی را تشکیل میدهند و با هم فکری و تعامل درمورد موضوع های مطرح شده به تبادل اطلاعات میپردازند یا تصمیماتی را به صورت گروهی اتخاذ میکنند.تشکیل جلسات نه تنها منجر به تبادل اطلاعات و اتخاذ تصمیمات مطلوب میشود بلکه تا اندازه زیادی به بهبود ارتباطات و درک متقابل واحدهاهمدیگر نیز کمک می کند.

مستندات قانونی برنامه

  1. سند تحول بنیادین آموزش طرح تدبیر ۱۴۰۲ و پرورش
  2. اهداف برنامه(کمی –کیفی)
  3. کیفیت خشی به آموزش طرح تدبیر ۱۴۰۲-توسعه مهارت های حرفه ای معلمان

پیش نیاز های اجرای برنامه

مشخص نبودن اهداف و انتظارات از شورای معلمان –ایجاد محیط مناسب در سطح مدرسه.

فرایند اجرا

تدوین تقویم اجرایی جلسات براساس نیاز سنجی های انجام گرفنه

تقدیر از معلمان و مدیران مشارکت جووفعال

گنجاندن شاخص های در فرم ارزشیابی معلمان

توجه به نیاز ها و احساسات همکاران و بیان عواطف و احساسات مثبت نسبت به عملکرد انان

پوشش تحصیلی دانش اموزان لازم التعلیم دوره ابتدایی و جذب تارکین تحصیل

دسترسی کلیه افراد لازم التعلیم به آموزش طرح تدبیر ۱۴۰۲ های رسمی با کیفیت یکی از اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.علی رغم پیشرفت های به دست امده –کماکان تعدادی از کودکان گروه سنی ۶تا۱۱ سال در مدرسه حضورندارند و درصدی از دانش اموزان قبل از اتمام دوره ابتدایی ترک تحصیل میکنند.قوانین متعدد بر جذب و نگهداشت همه ی دانش اموزان و کودکان بازمانده از تحصیل دوره آموزش طرح تدبیر ۱۴۰۲ و پرورش ابتدایی تاکید دارد.براین اساس لازم است تا با بسیج همه امکانات و ظرفیت های مختلف فرهنگی –آموزشی-اقتصادی-سیاسی و اجتماعی اقدامات موثری برای جذب حداکثری دانش اموزان صورت پذیرد.

مستندات قانونی برنامه تدبیر

قانون اساسی جمهوری اسلامی ابران –سند چشم انداز بیست ساله آموزش طرح تدبیر ۱۴۰۲ و پرورش –قوانین توسعه ای کشور-مصوبه ی ۵۹۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی-نقشه جامع علمی کشور – سند تحول بنیادین –تفاهم نامه وزارت آموزش طرح تدبیر ۱۴۰۲ و پرورش

اهداف برنامه (کمی و کیفی)

  • شناسایی-جذب-آموزش طرح تدبیر ۱۴۰۲ و نگهداشت همه ی کودکان لازم التعلیم دوره ی ابتدایی(۶تا۱۱)
  • شناسایی و جذب به موقع همه ی کودکان ۶سال واجد شرایط ثبت نام در کلاس اول ابتدایی و جلوگیری از بازماندگی از تحصیل جدید طی سالهای اتی
  • تسهیل فرایند شناسایی-جذب-آموزش طرح تدبیر ۱۴۰۲ و نگهداشت کودکان ۶سال واجد شرایط در کلاس اول ابتدایی با تعمیم دوره ی پیش دبستانی به ویزه درمناطق روستایی-عشایری-دوزبانه و حاشیه شهر
  • پیشگیری از ترک تحصیل دانش اموزان دوره ی ابتدایی

پیشنیاز های اجرای برنامه:

  1. برسی موالید و میزان رشد ان در روستاها و پیش بینی امار دانش اموزان
  2. برسی راهکارها و موانع پوشش تحصیلی دانش اموزان دوره ابتدایی
  3. برسی راهکارهای و موانع پوشش تحصیلی دانش اموزان دوره پیش دبستانی
  4. برسی راهکارها و موانع افزایش جذب دانش اموزان عشایر
  5. شناسایی و جذب دانش اموزان بازمانده از تحصیل لازم التعلیم از طریق دهداری-شورای روستا و کسب اطلاعات از طریق دانش اموزان
  6. جذب کودکان و دانش اموزان عشایر

برای دانلود برنامه تدبیر ۱۴۰۲ ابتدایی , نمونه پر شده فرم شماره دو , مستندات خود ارزیابی برنامه تدبیر کلیک کنید.